وبلاگ

سینی کابل PVC چیست؟

لوله و میله فولادی

سینی کابل PVC چیست؟

سینی کابل PVC از انواع سینی‌های برق است که در زمان کابل کشی تاسیسات برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جایگاه تعریف و همچنین به عنوان پاسخ به سوال این‌که دقیقا سینی کابل PVC چیست؟ می‌توان گفت که اصولا سینی کابل از هر نوعی؛ در زمان هدایت، انتقال و محافظت از کابل‌های برق در سقف ساختمان، دیوار یا کف آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سینی کابل؛ کابل‌ها قابلیت قرار گرفتن در یک نظم خاص را پیدا می‌کنند و به هم فشرده نمی‌شوند و سینی کابل حالت حفاظتی و پشتیبانی خوبی نسبت به کابل‌ها دارد. در واقع با بیانی دیگر می‌توان گفت که سینی کابل؛ نوعی سیستم پشتیبانی مکانیکی است که قادر است کابل‌های الکتریکی مورد استفاده در توزیع برق، کنترل و ارتباطات را پشتیبانی نماید. سینی‌های کابل از مواد مختلفی تولید می‌شوند از انواع آن‌ها می‌توان به سینی کابل فلزی، سینی کابل PVC، سینی کابل گالوانیزه، سینی کابل آبکاری گرم و سینی کابل رنگی پودری الکترواستایک اشاره کرد. این‌که سینی کابل pvc چیست؟ پاسخ‌های متعددی می‌تواند داشته باشد؛ اعم از جنس، کیفیت، ابعاد، ویژگی‌ها و مزایای PVC و سینی‌های ساخته شده از این ترکیب؛ که در این مقاله به آن در حد توان می‌پردازیم.

سینی کابل pvc در ابعاد مختلفی و برای مصارف متعددی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. یکی از خوبی‌های استفاده از سینی کابل pvc این است که هیچ گونه اختلالی در سیگنال‌های ارسالی در کابل‌ها به وجود نمی‌آورد و ضمنا برای کابل‌های نوری مانند فیبرهای نوری بسیار مناسب است؛ از دیگر مزایای سینی کابل pvc می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • وزن سبک
  • نارسانایی
  • مقاوم و مستحکم در برابر ضربات فیزیکی یا مکانیکی
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • مقاوم در برابر خورندگی یا تغییرات شیمیایی

اهمیت استفاده از سینی کابل PVC

در ادامه مقاله پیش‌رو با عنوان سینی کابل PVC چیست؟ به این مطلب می‌رسیم که سینی کابل PVC به دلایلی که در قسمت فوق این مقاله ذکر شد؛ دارای کاربری‌های گسترده‌ای در صنایع مختلف و همچنین ساختمان سازی است. این میزان از گستردکی کاربری سینی کابل PVC و مزایای آن در واقع به دلیل خاصیت ذاتی خود PVC است.

PVC یک نوع پلاستیک به لحاظ فیزیکی سخت است که در صنعت پلاستیک سازی با افزودن دسته‌ای از روان کننده‌های خاص؛ نرم شده و خاصیت انعطاف پذیری و شکل گیری پیدا می‌کند و به دلیل همین ویژگی‌های خاص خود؛ موارد استفاده نامحدودی در دنیای امروز پیدا کرده است. هزینه تولید پی وی سی در صنعت نسبت به ترکیبات دیگر پایین است و به راحتی هم می‌توان آن‌را سرهم بندی کرد؛ از این رو بیش از 50 درصد از PVC تولیدی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابل ذکر است که سینی کابل ساخت شده از PVC تمام قابلیت‌های منحصر به فرد PVC را دارا است و از این جهت در صنعت الکتریکی و کابل کشی به وفور استفاده می‌شود. سینی‌های ساخته شده از PVC دارای درهای قفل شونده هستند؛ از این حیث نیازی به استفاده از بست برای ثابت کردنشان در زمان نصب نیست.

استفاده از PVC در ساخت سینی‌های کابل و استفاده گسترده از این محصول باعث فراهم آوردن مکان‌های امن شده و ایمنی استفاده از این محصول را در مکان‌های استفاده تا سالیان سال ارتقا می‌دهد؛ ایمنی PVC اصولا به دلیل خاصیت ویژه نارسانا بودن آن است که به دلیل نوع پلیمر خاصی است که در ساخت آن به کار رفته است؛ به این دلیل که کاملا نارسانا است و هیچ گونه جریان الکتریکی نمی‌تواند از آن عبور کند.

مهم ترین ویژگی های سینی کابل PVC چیست؟

در پاسخ به سوال این‌که سینی کابل PVC چیست؟ می‌توانیم به شرح تعدادی از ویژگی‌های با اهمیت و همین‌طور مزایای این دسته از سینی‌های کابل بپردازیم. در مقابل سینی کابل PVC ؛  انواع سینی کابل فلزی هم وجود دارند که بر خلاف پی وی سی در برابر زنگ زدگی، خوردگی، رطوبت، بخارات اسیدی و شیمیایی مقاوم نیستند و لازم است که بعد از استفاده و طی مدت زمان کوتاهی؛ مجددا تعویض یا نوسازی شوند و هزینه اضافه و اتلاف وقت بیشتر را بر مصرف کننده تحمیل می‌کنند. از ویژگی‌های سینی کابل PVC می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر بخارات اسیدی و شیمیایی
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر ضربات
  • عدم زنگ زدگی و خوردگی
  • مقاومت در برابر جوندگی جانوران
  • نصب آسان و سریع
  • ظاهر شکیل، زیبا و مرتب کابل کشی
  • مناسب اغلب مکان‌ها به ویژه مکان‌های صنعتی
  • جلوگیری از زخمی شدن و آسیب دیدن کابل‌ها
  • زوایای صاف
  • غیر قابل اشتعال بودن پی وی سی، مقاومت در برابر احتراق و دارا بودن خاصیت خود خاموش شوندگی
  • جابجایی و حمل و نقل راحت به دلیل وزن سبک PVC
  • طول عمر مفید بسیار بالا
  • قابلیت بازیافت به لحاظ فیزیکی و شیمیایی (ECO FRIENDLY)

چه مکان هایی مورد استفاده سینی کابل پی وی سی قرار می‌گیرند؟

به دلیل خاصیت‌های ویژه‌ای که برای PVC در این مقاله تحت عنوان سینی کابل PVC چیست؟ گفته شد؛ باید مجددا متذکر شویم که بیشترین مورد مصرف سینی کابل پی وی سی در امور مربوط به ساختمان سازی است. سینی کابل پی وی سی را علاوه بر ساختمان سازی می‌توان در صنایع گوناگون مانند صنایع کاغذ، فرآوری مواد غذایی، سایت‌های شیمیایی، صنایع پتروشیمی و غیره استفاده کرد. همچنین در تجهیزات الکتریکی و در کابل کشی مراکز مربوط به محیط‌های مرطوب و شور مانند بنادر، آبگرم‌ها، استخرها، ایستگاه‌های تصفیه، تاسیسات دریایی، پل‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها می‌توان از سینی‌های کابل پی وی سی استفاده کرد. سینی کابل پی وی سی در داخل و خارج ساختمان‌ها از جمله منازل مسکونی قابل نصب است. همچنین در محیط‌های تجاری، اداری و مکان‌های عمومی مانند ساختمان‌های مربوط به اداره جات، پارکینگ‌ها، پاساژها قابلیت استفاده گسترده‌ایی دارد. در پایان مقاله بررسی این‌که سینی کابل PVC چیست؟ به این مطلب می‌رسیم که استفاده از ترکیبات پی وی سی در دنیای امروز در همه جهات و موارد گوناگون رو به افزایش است و این به دلیل تمامی مزایا و ویژگی‌های مثبتی است که برای این محصول مدرن و ساخته دست بشر در سال‌های اخیر و در عصر حاضر می‌شناسیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *