نمایندگی کابل فرمان

کابل فرمان در کارخانجات و ماشین آلات صنعتی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، چرا که انتخاب کابل فرمان باکیفیت کار ساده‌ای نخواهد بود. تنوع این محصول بسیار زیاد است و هدف استفاده از آن نیز متفاوت تعریف می‌شود. به همین دلیل اکثر صنایعی که به کابل فرمان نیاز دارند در خرید آن وسواس بسیار زیادی به خرج میدهند. در نمایندگی کابل فرمان برق کوشان این دغدغه کاملا لحاظ شده است. به همین دلیل از مشاورین کارکشته و فنی کمک گرفته شده تا به مشتریان بهترین گزینه را پیشنهاد دهند. به یاد داشته باشید که کابل فرمان مورد استفاده در تجهیزات صنعتی و تجهیزات ساده برقی متفاوت است.

فروش کابل فرمان | Control Cable

فروش کابل فرمان

کابل فرمان نوعی کابل چند لایه است که در آن به دنبال انتقال سیگنال دیجیتال و سیگنال آنالوگ می‌باشیم. فروش کابل فرمان تنها در نمایندگی‌های مجاز امکان پذیر می‌‌باشد، چرا که ساختار آن بسیار دقیق و حساس است. در صورتی که یکی از لاین‌های آن به درستی کار نکند، کابل فرمان عملکرد خود را از دست میدهد. فروش کابل فرمان در بازار به دو صورت ساده و شیلددار انجام می‌شود. با توجه به فضایی که قصد استفاده از کابل فرمان داریم، کابل فرمان مورد نظر را انتخاب خواهیم کرد. استفاده از یک راهنمای خرید کنترل کابل در تصمیم گیری به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

راهنمای خرید کابل فرمان

راهنمای خرید کابل فرمان

اگر به دنبال خرید کابل فرمان بدون اختلال هستید، موارد زیر را قدم به قدم دنبال کنید و به دنبال شناسایی نمایندگی کابل فرمان معتبر باشید. صرفا پیدا کردن نمایندگی انحصاری کنترل کابل در لاله زار به معنی فروشگاه مناسب و معتبر نیست.

نوع کابل کنترل

از آنجا که انتقال سیگنال از اهمیت بسیار زیادی برخودار است باید به دنبال کابل‌های مسی بگردید. اگر در مسیر انتقال اطلاعات امواج مزاحم وجود دارد، نیاز به کابل فرمان مسی شیلد دار خواهید داشت. اما اگر انتقال جریان مهمتر از انتقال سیگنال است، به دنبال کابل فرمان آلومینیومی باشید.

حداکثر ولتاژ قابل انتقال

به صورت عمومی کابل فرمان برای انتقال جریان زیر 1000 ولت طراحی شده است. در صورتی که بخواهید در محیط صنعتی از کابل فرمان استفاده کنید، باید ظرفیت انتقال جریان آن را بررسی نمایید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نوع شیلد محافظ

در بازار، خرید کابل فرمان 50 رشته و یا کابل فرمان 30 رشته تفاوت زیادی ندارد. اما نکته‌ای که بسیار مهم است و کمتر کسی به آن توجه می‌کند، شرایط استفاده از آنها می‌‌باشد. اگر قرار است که در یک محیط گرم مانند کارخانه ریخته گری و ذوب از کابل فرمان استفاده کنید نیاز به شیلد عایق حرارت خواهید داشت. اما اگر قرار است که از کابل فرمان 6 رشته در یک محیط با امواج مزاحم استفاده کنید، شیلد ضد امواج اولویت پیدا می‌کند.

ساختار کابل فرمان

کمتر نمایندگی کابل فرمان، به ساختار آن توجه دارد و برای آن ها تعداد رشته کابل مهم است. اگر به یک نمایندگی معتبر کابل فرمان مراجعه کنید و از آن ها کابل فرمان 20 رشته بخواهید به شما دو گزینه پیشنهاد خواهند داد. کابل فرمان انعطاف پذیر و کابل فرمان خشک، گزینه اول در مقابل تنش مقاوم است و گزینه دوم در مقابل فشار مقاومت بسیار بالایی از خود نشان میدهد.

تعداد رشته و سطح مقطع

قدرت و عملکرد یک کابل فرمان با توجه به تعداد رشته مورد استفاده و همچنین ساختار آن مشخص می‌شود. نکته بعدی که در انتخاب و بررسی کابل کنترل باید مدنظر قرار دهید، سطح مقطع کابل می‌‌باشد. کابل فرمان 5 رشته معمولی و فشار قوی به کمک سطح مقطع آن شناسایی می‌شود.

استانداردهای ثبت شده

در یک نمایندگی کابل فرمان معتبر تمامی محصولات استاندارد هستند. به صورت کلی سه استاندارد در قیمت کابل فرمان تاثیر بسزایی دارد که عبارتند از IEC ، VDE و UL. باید با توجه به محیطی که از کابل فرمان استفاده می‌کنید و حداکثر جریان عبوری آن، به دنبال استاندارد مناسب بگردید. با توجه به تخصصی بودن اطلاعات این بخش همکاران ما در واحد فروش شما را راهنمایی خواهند کرد.

انواع کابل فرمان

انواع کابل فرمان

کابل فرمان تنوع بسیار بالایی دارد و حتی در برخی از نمایندگی‌های کابل کنترل نیز نمی‌توانید به تمام دسته بندی‌های آن دسترسی پیدا کنید. دسته بندی می‌تواند بر اساس جنس هادی، نوع عایق و تعداد رشته آن می‌‌باشد. در این بخش ما بر اساس تعداد رشته کابل فرمان آن را دسته بندی خواهیم کرد. چرا که در صنعت سیم و کابل برق ایران از این مدل استفاده می‌شود.

کابل‌های تک‌ رشته‌ای (Single Core)

در سیستم‌های ساده که به دنبال انتقال سیگنال آنالوگ می‌باشند، از کابل فرمان تک رشته استفاده می‌شود. جنس هادی این مدل کابل آلومینیوم و یا آلیاژ مس است.  سطح مقطع این مدل کابل فرمان معمولا 0.5 تا 2.5 میلی‌متر مربع است. به همین دلیل برای انتقال سیگنال‌های کم قدرت در فواصل کوتاه عملکرد بسیار خوبی دارد.

کابل‌های دوتایی (Two Core)

در این حالت از کابل فرمان معمولا دو هادی به صورت‌های مختلف به هم پیچیده می‌شوند. در صورتی که قصد انتقال سیگنال آنالوگ و دیجیتال به صورت همزمان داشته باشیم، این گزینه بسیار محبوب خواهد بود. سطح مقطع این مدل کنترل کابل می‌تواند 2.5 تا 6 میلی‌متر مربع باشد و برای سیستم‌های پیچیده کنترلی مورد استفاده قرار گیرد.  

کابل‌های چند رشته‌ای (Multi-Core)

در این مدل از کابل فرمان، تعداد هادی از 3 عدد شروع می‌شود و تا 100 هادی ادامه دارد. برای تهیه کابل فرمان چند رشته‌ای باید به سراغ نمایندگی‌ کابل فرمان لاله زار برق کوشان بروید. چرا که این محصول کاملا تخصصی است و نیاز به تعریف عایق خاص خود دارد. سیستم‌های صنعتی بزرگ که چندین مدل مرکز فرمان دارند و هر یک نیز طول موج اختصاصی خود را تولید می‌کند، به کابل فرمان چند رشته نیاز خواهند داشت.